Obowiązująca od 2025-03-01

Spis treści

  1. 1. Postanowienia ogólne.
  2. 2. Podstawy przetwarzania danych.
  3. 3. Ochrona danych małoletnich.
  4. 4. Cel, podstawa, okres i zakres przetwarzania danych.
  5. 5. Odbiorcy danych.
  6. 6. Profilowanie.
  7. 7. Prawa osoby, której dane dotyczą.
  8. 8. Pliki cookie.
  9. 9. Przekazywanie danych.
  10. 10. Postanowienia końcowe.
  1. 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. 1.1. Niniejsza Polityka prywatności ma charakter informacyjny. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików cookie oraz narzędzi analitycznych.
    2. 1.2. Administratorem danych osobowych jest WEBPPORT Radosław Sierzchuła, Łagiewniki Kościelne 5, 62-272 Łagiewniki Kościelne, NIP: 7842368164 – zwany w niniejszym dokumencie „Administratorem”.
    3. 1.3. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na adres wskazany w punkcie 1.2. lub lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie na podstronie Kontakt.
    4. 1.4. Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”.
    5. 1.5. Na podstawie art. 37 RODO, Administrator nie powołała Inspektora Ochrony Danych.
    6. 1.6. Korzystanie z usług Administratora jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym w formularzu zamówienia i niniejszej Polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy o świadczenie z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. (2) obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
    7. 1.7. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
    8. 1.8. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
    9. 1.9. Administrator wdraża środki mające na celu ochronę danych osobowych małoletnich poniżej 18 roku życia, zgodnie z ustawą o ochronie małoletnich.
  1. 2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
    1. 2.1. Administrator przetwarza dane osoby w przypadku gdy:
      1. (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
      2. (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
      3. (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
        lub
      4. (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
  1. 3. OCHRONA DANYCH MAŁOLETNICH
    1. 3.1. Administrator przetwarza dane osobowe małoletnich użytkowników Serwisu wyłącznie za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, zgodnie z przepisami RODO i ustawą o ochronie małoletnich. Przetwarzane dane obejmują m.in. imię, nazwisko, adres email oraz inne informacje niezbędne do realizacji usług edukacyjnych.
    2. 3.2. Rodzice i opiekunowie prawni mają prawo do żądania wglądu, sprostowania lub usunięcia danych osobowych swoich dzieci.
  1. 4. CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH
    1. 4.1. Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Klienta.
    2. 4.2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w następujących celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
Cel przetwarzania danych Podstawa prawna przetwarzania i okres przechowywania danych Rodzaj przetwarzanych danych
Realizacja zawartej umowy art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy)
Dane przetwarzane są przez okres niezbędny do wykazania wykonania, realizacji, rozwiązania umowy oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami z tym związanymi.
Imię, nazwisko, adres email, telefon.
Założenie konta w serwisie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy)
Dane przetwarzane są przez czas posiadania konta w serwisie, a po jego usunięciu przez czas niezbędny dla obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z posiadaniem konta w serwisie.
Imię, nazwisko, adres email, telefon.
Obsługa korespondencji email art. 6 ust. 1 lit. b RODO (podjęcie działań na żądanie osoby)
Dane przetwarzane są przez okres niezbędny do prowadzenia korespondencji, a po jej zakończeniu przez czas niezbędny dla obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z jej prowadzeniem.
Imię, nazwisko, adres email.
Otrzymywanie newslettera art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)
Dane przetwarzane są przez cały okres, w którym udzielona jest zgoda na otrzymywanie newslettera.
Adres email.
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes administratora)
Dane przetwarzane są przez okres w którym osoba, której dane dotyczą, może wystąpić z roszczeniami, a zatem usuwane są po upływie okresu przedawnienia.
Imię, nazwisko, adres email, telefon, NIP, PESEL.
Prowadzenie rozliczeń podatkowych art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku ustawowego)
Przez okres niezbędny do dokonywania rozliczeń podatkowych.
Imię, nazwisko, adres email, telefon, NIP, PESEL.
 
  1. 5. ODBIORCY DANYCH
    1. 5.1. Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu, w tym dla realizacji zawieranych Umów konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
    2. 5.2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w Polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
    3. 5.3. Dane osobowe w związku z realizacją umowy są przekazywane:
      1. a) podmiotom obsługującym płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w przypadku Klienta, który korzysta w Serwisie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta;
      2. b) dostawcom usług zaopatrującym Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności;
      3. c) dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniającym Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności.
  1. 6. PROFILOWANIE
    1. 6.1. Informacje mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec osoby fizycznej żadnych skutków prawnych lub w inny sposób wpływać na jej prawa i obowiązki.
    2. 6.2. W przypadku profilowania:
      1. a) nie są przetwarzane dane sensytywne;
      2. b) przetwarzane są dane zabezpieczone poprzez pseudonimizację;
      3. c) w przypadku braku zabezpieczenia danych poprzez pseudonimizację wykorzystywane są jedynie adres email, IP lub cookies.
    3. 6.3. Celem profilowania jest:
      1. a) analiza osobistych preferencji oraz zainteresowań osób korzystających z Serwisów lub produktów lub Usług oraz dopasowywania treści znajdujących się w Serwisach lub produktach;
      2. b) marketing, tj. w szczególności dopasowania przedstawionej oferty do preferencji odbiorcy.
  1. 7. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
    1. 7.1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
    2. 7.2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    3. 7.3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
    4. 7.4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    5. 7.5. Rodzice lub opiekunowie prawni małoletnich użytkowników mają prawo do wglądu i zarządzania danymi osobowymi swoich dzieci, w tym do wycofania zgody na ich przetwarzanie.
    6. 7.6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie Polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie na adres Administratora wskazany na wstępie Polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie na podstronie Kontakt.
  1. 8. PLIKI COOKIE
    1. 8.1. Pliki cookie (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający Serwis). Szczegółowe informacje dot. plików cookie, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
    2. 8.2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookie podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Serwisu w następujących celach: 8.2.1. identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Serwisie i pokazywania, że są zalogowani; 8.2.2. zapamiętywania wybranych usług w celu złożenia Zamówienia; 8.2.3. zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia lub danych logowania do Serwisu; 8.2.4. dostosowywania zawartości strony Serwisu do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Serwisu; 8.2.5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Serwisu.
    3. 8.3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookie. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików cookie za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookie – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu.
    4. 8.4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookie są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików cookie przez Serwis – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookie.
    5. 8.5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookie oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
      1. w przeglądarce Chrome,
      2. w przeglądarce Firefox,
      3. w przeglądarce Internet Explorer,
      4. w przeglądarce Opera,
      5. w przeglądarce Safari,
      6. w przeglądarce Microsoft Edge.
  1. 9. PRZEKAZYWANIE DANYCH
    1. 9.1. Dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy jednakże w takiej sytuacji zawsze następuje to do krajów, które zapewniają co najmniej taki poziom ochrony w zakresie danych osobowych, jaki obowiązuje na terytorium Unii Europejskiej.
  1. 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. 10.1. Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z Polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy tylko Serwisu Administratora.
    2. 10.2. Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
    3. 10.3. Aktualna wersja Polityki prywatności została przyjęta i obowiązuje od 1 marca 2025 roku.

Obowiązująca do 2025-02-28

Spis treści

  1. 1. Postanowienia ogólne.
  2. 2. Podstawy przetwarzania danych.
  3. 3. Ochrona danych małoletnich.
  4. 4. Cel, podstawa, okres i zakres przetwarzania danych.
  5. 5. Odbiorcy danych.
  6. 6. Profilowanie.
  7. 7. Prawa osoby, której dane dotyczą.
  8. 8. Pliki cookie.
  9. 9. Przekazywanie danych.
  10. 10. Postanowienia końcowe.
  1. 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. 1.1. Niniejsza Polityka prywatności ma charakter informacyjny. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików cookie oraz narzędzi analitycznych.
    2. 1.2. Administratorem danych osobowych jest MM Korepetycje Marlena Jankowska, ul. Juliana Tuwima 6/19, 62-200 Gniezno, NIP: 7842413226 – zwany w niniejszym dokumencie „Administratorem”.
    3. 1.3. Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”.
    4. 1.4. Na podstawie art. 37 RODO, Administrator nie powołała Inspektora Ochrony Danych.
    5. 1.5. Korzystanie z usług Administratora jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym w formularzu zamówienia i niniejszej Polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy o świadczenie z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. (2) obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
    6. 1.6. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
    7. 1.7. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
    8. 1.8. Administrator wdraża środki mające na celu ochronę danych osobowych małoletnich poniżej 18 roku życia, zgodnie z ustawą o ochronie małoletnich.
  1. 2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
    1. 2.1. Administrator przetwarza dane osoby w przypadku gdy:
      1. (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
      2. (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
      3. (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
        lub
      4. (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
  1. 3. OCHRONA DANYCH MAŁOLETNICH
    1. 3.1. Administrator przetwarza dane osobowe małoletnich użytkowników Serwisu wyłącznie za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, zgodnie z przepisami RODO i ustawą o ochronie małoletnich. Przetwarzane dane obejmują m.in. imię, nazwisko, adres email oraz inne informacje niezbędne do realizacji usług edukacyjnych.
    2. 3.2. Rodzice i opiekunowie prawni mają prawo do żądania wglądu, sprostowania lub usunięcia danych osobowych swoich dzieci.
  1. 4. CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH
    1. 4.1. Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Klienta.
    2. 4.2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w następujących celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
Cel przetwarzania danych Podstawa prawna przetwarzania i okres przechowywania danych Rodzaj przetwarzanych danych
Realizacja zawartej umowy art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy)
Dane przetwarzane są przez okres niezbędny do wykazania wykonania, realizacji, rozwiązania umowy oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami z tym związanymi.
Imię, nazwisko, adres email, telefon.
Założenie konta w serwisie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy)
Dane przetwarzane są przez czas posiadania konta w serwisie, a po jego usunięciu przez czas niezbędny dla obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z posiadaniem konta w serwisie.
Imię, nazwisko, adres email, telefon.
Obsługa korespondencji email art. 6 ust. 1 lit. b RODO (podjęcie działań na żądanie osoby)
Dane przetwarzane są przez okres niezbędny do prowadzenia korespondencji, a po jej zakończeniu przez czas niezbędny dla obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z jej prowadzeniem.
Imię, nazwisko, adres email.
Otrzymywanie newslettera art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)
Dane przetwarzane są przez cały okres, w którym udzielona jest zgoda na otrzymywanie newslettera.
Adres email.
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes administratora)
Dane przetwarzane są przez okres w którym osoba, której dane dotyczą, może wystąpić z roszczeniami, a zatem usuwane są po upływie okresu przedawnienia.
Imię, nazwisko, adres email, telefon, NIP, PESEL.
Prowadzenie rozliczeń podatkowych art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku ustawowego)
Przez okres niezbędny do dokonywania rozliczeń podatkowych.
Imię, nazwisko, adres email, telefon, NIP, PESEL.
 
  1. 5. ODBIORCY DANYCH
    1. 5.1. Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu, w tym dla realizacji zawieranych Umów konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
    2. 5.2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w Polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
    3. 5.3. Dane osobowe w związku z realizacją umowy są przekazywane:
      1. a) podmiotom obsługującym płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w przypadku Klienta, który korzysta w Serwisie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta;
      2. b) dostawcom usług zaopatrującym Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności;
      3. c) dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniającym Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności.
  1. 6. PROFILOWANIE
    1. 6.1. Informacje mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec osoby fizycznej żadnych skutków prawnych lub w inny sposób wpływać na jej prawa i obowiązki.
    2. 6.2. W przypadku profilowania:
      1. a) nie są przetwarzane dane sensytywne;
      2. b) przetwarzane są dane zabezpieczone poprzez pseudonimizację;
      3. c) w przypadku braku zabezpieczenia danych poprzez pseudonimizację wykorzystywane są jedynie adres email, IP lub cookies.
    3. 6.3. Celem profilowania jest:
      1. a) analiza osobistych preferencji oraz zainteresowań osób korzystających z Serwisów lub produktów lub Usług oraz dopasowywania treści znajdujących się w Serwisach lub produktach;
      2. b) marketing, tj. w szczególności dopasowania przedstawionej oferty do preferencji odbiorcy.
  1. 7. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
    1. 7.1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
    2. 7.2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    3. 7.3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
    4. 7.4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    5. 7.5. Rodzice lub opiekunowie prawni małoletnich użytkowników mają prawo do wglądu i zarządzania danymi osobowymi swoich dzieci, w tym do wycofania zgody na ich przetwarzanie.
    6. 7.6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie Polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie na adres Administratora wskazany na wstępie Polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie na podstronie Kontakt.
  1. 8. PLIKI COOKIE
    1. 8.1. Pliki cookie (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający Serwis). Szczegółowe informacje dot. plików cookie, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
    2. 8.2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookie podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Serwisu w następujących celach: 8.2.1. identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Serwisie i pokazywania, że są zalogowani; 8.2.2. zapamiętywania wybranych usług w celu złożenia Zamówienia; 8.2.3. zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia lub danych logowania do Serwisu; 8.2.4. dostosowywania zawartości strony Serwisu do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Serwisu; 8.2.5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Serwisu.
    3. 8.3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookie. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików cookie za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookie – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu.
    4. 8.4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookie są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików cookie przez Serwis – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookie.
    5. 8.5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookie oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
      1. w przeglądarce Chrome,
      2. w przeglądarce Firefox,
      3. w przeglądarce Internet Explorer,
      4. w przeglądarce Opera,
      5. w przeglądarce Safari,
      6. w przeglądarce Microsoft Edge.
  1. 9. PRZEKAZYWANIE DANYCH
    1. 9.1. Dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy jednakże w takiej sytuacji zawsze następuje to do krajów, które zapewniają co najmniej taki poziom ochrony w zakresie danych osobowych, jaki obowiązuje na terytorium Unii Europejskiej.
  1. 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. 10.1. Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z Polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy tylko Serwisu Administratora.
    2. 10.2. Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
    3. 10.3. Aktualna wersja Polityki prywatności została przyjęta i obowiązuje od 4 października 2024 roku.